Alle mogelijke koppen (een aantal is gekozen door de betrokken spelers zelf) dekken op een of andere manier de lading van het verhaal van de bijzondere wedstrijd die gisteren in Ten Boer werd gespeeld.

Omdat Thomas Wigmans verhinderd was, schoof iedereen in het eerste een plaatsje op en mocht Loek van der Hagen op het vierde bord z'n kans waarnemen.

En door het schuiven, had het lot bepaald dat Jesper en Joris Spanjer op het tweede bord de broederstrijd met elkaar mochten aanbinden. Waar afgelopen seizoen in de interne competitie Jesper z'n broer vaak het vuur aan de schenen wist te leggen, was de partij nu al snel in hogere zin beslist. Joris wist een pionvork in de stelling te vlechten, waarna Jesper stukverlies niet meer kon voorkomen. Jesper vocht nog dapper door, maar het mocht niet baten.

Daarnaast, aan bord 1, kruisten Jibbe Blanksma en George Scharke de degens. Ook hier gaf een pionzetje van George al snel de doorslag. Het leverde hem stukwinst op en even later een beslissende mataanval.
Een 2-0 voorsprong voor Haren 1 dus, en was daarmee de wedstrijd al beslist?

Nee, want Tim Bredek kwam in z'n partij tegen Loek steeds meer onder de druk vandaan en kwam steeds beter te staan. Maar Loek wist de druk vast te houden en een sterke vrijpion te creëren. Tim probeerde van alles hiertegen te verzinnen, maar groot materiaalverlies was niet meer te voorkomen. Een op het oog goede partij, we zullen in de analyses bekijken of beiden misschien nog kansen hebben gemist.

Daarmee was de wedstrijd dus wel beslist en een verrassend gelijkspel niet meer mogelijk. Op bord 3 had Lukas Petzinger brutaal op f7 twee lichte stukken 'geofferd' tegen een toren en pion van Vincent Richtering Blenken Raaijen. In ruil hiervoor kreeg Lukas met twee torens de f-lijn stevig in handen en moesten Vincent' stukken naar achteren. Maar net op tijd wist Vincent de stukken van Lukas die waren binnengedrongen af te ruilen en werd een verdiende remise een feit.

Haren 1                              1026 - Haren 2                 663 3½-½
1.George Scharke                     1252 - Jibbe Blanksma          751  1-0
2.Joris Spanjer                      1242 - Jesper Sanjer           716  1-0
3.Vincent Richtering Blenken Raaijen 1082 - Lukas Petzinger         628  ½-½
4.Loek van der Hagen                  528 - Tim Bredek              555  1-0

Alle informatie over de NJC is vinden op de speciale NOSBO-pagina. Nog meer foto's van Marcel Spanjer zijn te vinden in dit fotoalbum.