Sinds de grootmeester Yge Visser door zijn verhuizing geen schaaktraining meer geeft in Haren, is Ynte Visser onze "oudste trainer". Na het behalen van zijn Schaaktrainer A diploma in 2001 heeft hij al vele groepjes schaakles gegeven op stap 1, 2 en 3 niveau. Ynte is erg actief in de schaakwereld. Hij is jeugdleider van Unitas, geeft schaakles op basisscholen in Groningen en is sinds vorig jaar ook jeugdleider van de NOSBO.
Ook Gerard de Wit geeft inmiddels al weer heel wat jaartjes les bij de schaakclub. Op dit moment geeft hij met veel plezier les aan Jeroen die door zijn handicap niet in een groep les kan hebben.
Sinds het vertrek van Yge Visser is de schaakles aan de oudere jeugd overgenomen door Peter Bodewes. Peter geeft les volgens zijn zelf ontwikkelde trainingsmethode. Sinds vorig jaar is er ook weer een stap 4 groep met jongere kinderen. Deze krijgt les van Geon Knol.
Ikzelf, Carla Graafland, heb een paar jaar geleden ook mijn schaaktrainer A diploma gehaald omdat ik graag het schaken beter aan kinderen wilde kunnen aanleren. Het liefst geef ik les in stap1 of eventueel ook stap 2 en doe dat ook regelmatig.