Afgelopen zaterdag behaalden de FGH Pupillen een derde plaats op het teamkampioenschap dat door Schaakclub Paardensprong werd georganiseerd. Het team bestond uit Yvar Hazenberg (E-speler met dispensatie), Lodewijk van Vliet, Silvan Heijnen en Terrence Hazenberg.

20101212.hunzeborgh

De jeugd van SC Paardensprong kwam, net als de vorige jaren, zelf weer goed voor de dag. Zij deden mee met twee teams. Schaakclub Unitas kwam dit keer met een erg sterk team. Hierin zaten maar liefst drie broertjes v. Foreest. Lucas (rating +/- 1700!) speelde vanwege zijn broertjes ook mee. Verder waren er teams uit Usquert (SCEPU), Ten Boer en Groningen (De Brederoschool).

De bovenste twee plaatsen gingen zonder enige twijfel naar Unitas en Paardensprong 1. Unitas 1 won het onderlinge duel en werd daarmee eerste.

Daaronder was de strijd om de derde plaats spannend. In de laatste ronde moesten we tegen Paardensprong 2 en bij winst of 2-2 hadden wij de derde plaats. Bij verlies werd Paardensprong 2 derde. De spanning steeg toen Yvar en Lodewijk al snel verloren aan bord 1 en 2. Terrence stond aan bord 4 gewonnen maar wil dan nog wel eens pat zetten. Bij deze stand zou dat het verschil zijn tussen de derde en vierde plaats.

20101212.paardensprong2

Klaar voor de beslissende ronde.

Gelukkig zette hij mat. Ook Silvan, aan bord 3, speelde zijn partij mooi uit en de derde prijs was binnen. Hiermee was Silvan de topscoorder van de middag. Hij won 5 van zijn 6 partijen.

De eindstand en verslag op de NOSBO-site.