Foto
Het vers geformeerde D-team bestaande uit Tristan van Foreest, Machteld van Foreest, Loek van der Hagen (op de foto op de rug gezien van rechts naar links) en Janneke van der Hagen is zaterdag keurig netjes derde geworden bij de NOSBO-jeugdclubcompetitie.
Omdat Machteld en Tristan net niet op tijd konden worden aangemeld, deden we buiten mededinging mee.

En hoe! Het was mooi om te zien hoe Machteld en Tristan hun creatieve schaak lieten zien. Zo won Tristan op bord 1 in de laatste ronde van Silvan Heijnen (De Paardensprong) met een mooi 'magneetoffer' (Txe6+!). Ook Machteld wist vaak haar stukken op de goede velden neer te zetten en won daardoor menig partijtje tegen op papier sterkere tegenstanders. Ook Janneke sprak haar woordje mee. Ze probeerde lang na te denken waar dat nodig was en ging zelfs een keer achter haar tegenstander staan om de stelling eens van die kant te bekijken! Janneke won - soms wel met een beetje geluk - drie van de vijf partijen. Loek bouwde veel van zijn partijen voortvarend op. Maar op de momenten waar het spannend en ingewikkeld werd, speelde hij net iets te snel waardoor zijn tegenstanders vaak nog konden ontsnappen.

Al met al dus een derde plaats, maar een half bordpunt achter de nummer twee De Paardensprong. Winnaar werd het combinatieteam Staunton/Groningen.
De scores van onze kleine matadors waren:
Tristan 4 uit 5
Machteld 4 uit 5
Loek 2 uit 5
Janneke 3 uit 5

De eindstand en de uitslagen van alle wedstrijden zijn te vinden op de NOSBO-pagina.
Dank nog aan de goede organisatie door Roland Kroezen.

Foto: De Paardensprong.