Het winnende NJC-team, v.l.n.r.: Bart Siebring, Kees Romijn (coach), Jaël Wierenga, Joris Spanjer en Tim Bredek.

Het eerste NJC-team heeft vrijdagavond geschiedenis geschreven door voor het eerst in de geschiedenis de Noordelijke Jeugdcompetitie te winnen. MSV Meppel, dat in de halve finale favoriet Staunton had uitgeschakeld, werd in de finale in het Postillion Hotel met 3-1 verslagen.

Dit gebeurde door overwinningen van Jaël Wierenga (na halsbrekende toeren en hij heeft gewoon verloren gestaan :-) ) en Tim Bredek (met zwart langzaam bouwend aan winnend voordeel). En remises van Joris Spanjer (stond heel goed maar moest later als een lijnkeeper zijn stelling keepen) en Bart Siebring (over zijn partij is een heel boek te schrijven...).

Loek van der Hagen en Jesper Spanjer (als invaller) hebben natuurlijk ook bijgedragen aan het kampioenschap! Tim werd en passant algeheel topscorer met 6 uit 7!

Haren 2 met v.l.n.r. Lukas Petzinger, Jesper Spanjer, Timo Sagel en Matthijs Eikelaar.

Haren 2 bleef niet achter een speelde met 2-2 gelijk in de vriendschappelijke match (omdat Staunton niet was komen opdagen) tegen Ten Boer 1: Timo Sagel & Matthijs Eikelaar (wel ging zijn mobieltje af...) wonnen. Het tweede team was de laatste wedstrijden in hele goede vorm en had misschien wel meer verdiend dan de negende plek. Zie de uitslagen.

Persoonlijke scores
Haren 1
1.Loek van der Hagen 1½ uit 2
2.Joris Spanjer      5½ uit 7
3.Tim Bredek         6  uit 7
4.Bart Siebring      5  uit 6
5.Jaël Wierenga      3½ uit 4
6.Jesper Spanjer     1  uit 1
Haren 2
1.Jaël Wierenga      ½  uit 1
2.Jesper Spanjer     3½ uit 6
3.Lukas Petzinger    4  uit 6
4.Timo Sagel         4  uit 7
5.Matthijs Eikelaar  4  uit 6
6.Einar Sagel        0  uit 2

Naast bovenstaande foto's maakte Marcel Spanjer nog een heel (mooi) fotoalbum.