Het D-team, bestaande uit Mirzal Simsek, Thieme Dijksterhuis en Daniël & Benjamin Tipping (v.r.n.l. op de foto) en op de 1e speeldag Merlijn Eckhardt, heeft op drie zaterdagen gestreden in de Meesterklasse D, eigenlijk het Nederlands kampioenschap voor D-teams.

Op de eerste speeldag werd na twee nederlagen een gelijkspel behaald tegen Terneuzen D1. Dit was een hele goede wedstrijd en als Merlijn, die opvallend goed speelde, in een ingewikkelde stelling de winst had gevonden en later in een dubbel toreneindspel bijna remise had bereikt.

Op de tweede speeldag, dit keer gelukkig spelend op de eerste verdieping in plaats van de vijfde van het Podium aan de Maas, met Benjamin in de gelederen werd twee keer nipt verloren en met 3-1 gewonnen van Rode Lopers D1 uit Oosterhout.

Afgelopen zaterdag werd na een spannende strijd met 1-3 verloren van Magnus D3 uit Leidsche Rijn. Een gelijkspel had er zeker ingezeten als Thieme zijn betere, maar moeilijke stelling had weten te verzilveren. Hier is de winstpartij van Benjamin waarin hij zich lekker kon uitleven:

Daarna volgde een lange pauze omdat De Matadoren D1 uit Groningen niet kwam opdagen. In de slotwedstrijd werd Leiderdorp D1 met 2½-1½ aan de zegekar gebonden met een vrij gemakkelijke overwinning van Daniël en een vechtremise, tot er kale koningen overbleven, van Thieme. Mirzal was iets te optimistisch over zijn stelling en kwam, toen hij op zoek ging naar materiaalwinst, in een matnet terecht. De beslissende partij was die van Benjamin en in zijn partij gebeurde van alles. Een onreglementaire zet, reconstructie van de stelling en bovenal een tegenstandster die haar zetten niet bijhield. Gelukkig hield Benjamin zijn gedachten erbij en wist het winstpunt over de streep te trekken.

Uiteindelijk eindigde het team als 23e met 7 matchpunten en 16 bordpunten in 9 wedstrijden. Veel belangrijker is de ervaring die de jongens hebben opgedaan door serieuze partijen te spelen op dit niveau.

Eindstand Meesterklasse D