Klik hier om het hele album te bekijken

Op zaterdag 8 september werd in een zonovergoten Haren de jaarlijkse Kunstmarkt gehouden. De gemeente heeft de Schaakclub uitgenodigd om een oude traditie in ere te herstellen. Zoals jullie wellicht weten hebben Silvan Heijnen en Kees Romijn zich ingespannen om naar voorbeeld van met Max Euwe plein in Amsterdam, in Haren ook de mogelijkheid te maken in de openlucht tegen elkaar te spelen. In het verleden was dit ook mogelijk op een in het plaveisel ingelegd bord (link naar het artikel eerder op deze site). De stukken bleken nog aanwezig in het Gemeentehuis. Zaterdag was het dus zover.

Wethouder Theo Sieling verrichtte de eerste zet in de partij tussen Silvan Heijnen en Kees Romijn.

Silvan probeerde direkt het initiatief naar zich to te trekken door een gambiet te spelen. Kees liet zich niet van de wijs brengen en verdedigde zorgvuldig. De gambietpion zag Silvan niet meer terug. Erger nog Kees wist zijn pionnenmeerderheid op de damevleugel te gelde te maken. Silvan moest tenslotte opgeven. Klik hier om de partij na te spelen.

SP tegen D'66

Daarna stond een interessante match op het programma. De SP en D'66 traden in het strijdperk in de persoon van resp. Majid Hushemy en Casper Rupert. Er werd heel serieus gespeeld. De twee partijen duurden van 2 uur tot half 5. Casper won beide partijen, maar gezegd moet worden dat Majid zich in de tweede partij goed herstelde van het verlies in de eerste. Hij kwam heel goed te staan. Toen hij echter niet 'doorpakte' greep Casper zijn kans en brak door op de b-lijn.

Klik hier om de partij na te spelen.

Overige foto's van de Kunstmarkt