Het had wel iets hemels, de bekerwedstrijd gisteravond in Ter Apel. Door Harry de Groot bekwaam erheen gereden betraden we de speelzaal: een atelier, d.w.z. de schuur van een woning. De aanwezige schakers keken verbaasd op, totdat een van hen zei dat we aan de overkant werden verwacht: in een soort dorpshuis. Daar binnengekomen gaven alle aanwezigen ons een hand ter verwelkoming.

Nadat er om de kleur was geloot, namen we plaats aan onze borden en konden we meteen de bestellingen doorgeven aan de heer die de bestellingen opnam. Hij hield deze keurig bij in een boekje en rekende aan het eind van de avond met eenieder af.

Aan het eind van die avond bleken we met 3½-½ te hebben gewonnen. Harry (in een al goede stelling kon hij zijn tegenstander pardoes matzetten), Tomas (won al snel een stuk tegen NOSBO-competitieleider Gerjan Hoijtingh) & Carla (haar tegenstander voerde met ...h6 een soort zelfhelpinsluitingszet van zijn dame uit) wonnen vrij eenvoudig. Onder- of is het bovengetekende speelde remise tegen de meest talentvolle speler van de club. Ook aan het eind van de avond gaf iedereen aan elkaar wederom de hand.

Op de terugweg bleek mijn net ingestelde NL-Alert in de buurt van Stadskanaal te werken: dat we de ramen en deuren gesloten moesten houden, maar dat deden we toch al...

Ter Apel           1261-Haren&Oostermoer 2 1642 ½-3½
1.Gerjan Hoijtingh   1093-Tomas Hiemstra     1709 0-1
2.Ferdi de Boer      1262-Kees Romijn        1764 ½-½
3.Harrie Heidekamp   1199-Carla Graafland    1546 0-1
4.Koos Draijer       1491-Harry de Groot     1547 0-1

* Napels zien en dan sterven.