Het viertal van Haren​ & Oostermoer toog gisteren naar Usquert voor zijn thuiswedstrijd tegen KroKo (families Kroon & Kok), omdat vrijdag de 13e voor hen wat slecht uitkwam.

In de schitterende Villa Langeheerd maakte Bart Romijn​ zijn rentree en het werd een bijzondere partij tegen Silke Kok. Hij blunderde een loper weg en peurde er vervolgens in het eindspel nog net een remisestelling uit. Totdat Silke, mede door het snelle spel van Bart, door haar vlag ging... Silke was in ieder geval de morele winnares.

Tomas Hiemstra, die inviel voor Majid, had ondertussen de aanval van Erwin Kok geneutraliseerd en kon uiteindelijk het eindspel naar zich toetrekken.
De nederlaag van Kees Romijn tegen Roelof Kroon was ingecalculeerd, maar het ging op een gegeven moment wel erg snel in een Siciliaanse partij.
Emiel van der Feen debuteerde voor Haren na, tot zo'n 10 jaar terug, voor SISSA te hebben gespeeld. Op de heenweg in de trein werden nog wedstrijduitslagen van het seizoen '93-'94, die Kees toevallig net had gevonden. Makkelijk ging het niet tegen Gerbrich Kroon, die stug tegenstand bood en alle dreigingen wist te pareren. Ten slotte moest zij toch materiaal inleveren en kon Emiel de overwinning over de streep trekken.

Rest ons nog dank te zeggen aan Erwin Kok & co. voor de hartelijke ontvangst en voor, omdat we 'thuis' speelden bij hen, gratis consumpties.
Zo tegen kwart voor elf reed de trein vanuit Roodeschool weer voor en togen de vier huiswaarts...

Haren & Oostermoer   1764-KroKo             1402 3-1
1.Kees Romijn        1818-Roelof Kroon      2209 0-1
2.Tomas Hiemstra     1736-Erwin Kok         1386 1-0
3.Bart Romijn        1737-Silke Nienke Kok   954 1-0
4.Emiel van der Feen     -Gerbrich Kroon    1059 1-0

Roelof Kroon schreef een stuk, dat geheel recht doet, over de situatie die zich voordeed aan het 3e bord onder de titel Een moreel dilemma.